SVAR

Vilka är dina närmaste vänner?
Svårt att svara på. Men de som jag umgås mest och känt ett tag är Emma, Carro, Alva, Julia, Julia, Alexandra och Lisa.

Varför uppdaterar du så sällan?
anstränger du dig för att gå upp i vikt eller äter du som en normalviktig person?
var ska du praoa? 
jättebra blogg!

Jag har jättemycket plugg och hinner tyvärr inte uppdatera mer. Ni får hålla er till ett- två inlägg per dag så länge! Ja, eller alltså jag har ju varit så här smal i hela mitt liv. Trots att jag äter väldigt mycket. Skulle säga att jag äter mer än de flesta ut av mina kompisar, ja. Det är inte riktigt bestämt än! Tack så jättemycket!

Hej Vendela!
Du och jag är lika gamla, så jag undrar hur du gör för att skapa en garderob som är både "rätt" och sjukt snygg trots våra låga budgetar. Går du på impuls eller gör du någon form av prioriteringslista över saker som ska köpas? Och i så fall, hur ser den ut? Skulle verkligen vara jätekul om du svarade :-) ! Tack!

Hej! Jag kör lite blandat. Ibland impulsköper jag och vid andra tillfällen har jag tänkt ut innan. Har faktiskt en lista "Ska inhandlas" som jag då och då följer. Men ska jag vara ärlig så brukar jag mest impulsköpa, eller tänkt ut innan jag ska köpa det. Kram!
Hur lång är du?
Vad vill du jobba med när du blir "stor"? haha

Jag är 165 cm ungefär. Ibland längre, ibland kortare. Alla mäter olika. I framtiden drömmer jag att jobba med någonting inom mode-branchen! Tack så mycket!
Du köper ofta kläder från dyra märken så som Acne. Hur har du råd med det? Är det du eller dina föräldrar som betalar i så fall?

Ja, det är lite olika. Har jag pengar själv, betalar jag oftast det. Annars blir det mina föräldrar!
Hur gammal är du?

14 år, men fyller 15 år nu till våren!

Bor du i stockholm, eller bor du typ utanför stockholm? 
Jag bor några minuter utanför Stockholm. Bor på Lidingö! Tackar!

Vilken är din favoritmat?

Hm, svår fråga. Men jag måste nog säga att ingenting slår en god, grillad köttbit med pommes frites och bearniesås under en varm sommardag. Helst en stor god sallad också!

Vart hittar du nyheterna i modevärlden?

Oj, det vet jag knappt själv! Genom bloggar, tidningar eller annan media. Det är väldigt skiftande.

Drömresemål?
Favoritfilm och favoritkändis?

New York City- självklart. Och sedan skulle det ju sitta fint och ligga på Mauritius vita stränder och ha palmer och ett turkost vatten framför sig. Men New York, absolut mitt drömdrömdröm resemål! Favoritfilm... Kan inte säga en. Men jag tar plural på frågan och svarar The Last Song, Gossip Girl och The Oc. Hehe, lite serier menmen. Favoritkändis måste nog bli snyggingen Justin Bieber. Eller Chase Crawford.

Vilket gymnasium ska du ta?

Inget som jag helt 100 har bestämt ännu. Går som sagt bara i åttan!

Sjukt bra blogg!
Jag undrar om du gillar att 'sticka ut', och där har jag en annan fråga i själva frågam, får du många blickar när du klär dig som du gör, eller är det bara en hobby så du ser 'vanlig' ut i skolan?
Vad tycker du om andra som sticker ut mycket? Till exempel, om någon med knallblått hår skulle gå förbi, skulle du tycka personen var konstig eller vara faschinerad?
Vill du ha någon galen färg på håret?

Alltså, jag klär mig ju som min egna stil. Blir inte direkt ledsen eller jätteöverlyckig om folk stirrar. Jag är väldigt van att få blickar för att jag har en sån smal kropp, men kollar de på mina kläder uppskattar jag nog det. I skolan brukar folk såklart ibland kolla. Men det är ingenting jag riktigt bryr mig om! Trivs med min stil! Andra som sticker ut tycker jag bara är modiga som vågar vara sig själva! En galen färg på håret? Nej, men tycker dock det är sjukt coolt att ha färgade toppar. Funderade ett tag för någon månad sedan att ta rosa engångssprej i mina toppar bara för att se hur det skulle se ut. Men det är inte någonting som jag skulle vilja ha under en längre period. Tack!

favoritfärg?
hur skulle du beskriva din stil med ett ord?
vad gillar du mest med dig själv?

Vit och svart. Tråkig som man är. Men ÄLSKAR starka färger också! Ett beskrivande ord om mig blir nog... Envis, eller nej. Jo, envis. Jag gillar mest med mig själv att jag är mig själv, i alla lägen.

Jag undrar om du kulle kunna lägga upp något slags collage där du gjort outfits av kläder från budget butiker. Skulle vara jätte kul, för jag älskar din blogg och din stil!

Självklart! Varför inte på en gång?
Topshop, BikBok och Gina Tricot.

Gillar du djur? I så fall vilka? :)
Vilket är ditt favoritplagg?
Vad gör dig arg?
Om du skulle beskriva dig själv med 3 ord, vilka skulle det bli?
Vad kan du inte klara dig utan?
När började du upptäcka din egna stil?

Ja, jag älskar djur! Är en riktigt djurvän. Men tycker småkryp och sådant är lite smått creepy. Jag har själv en liten kissemiss. Så, katter är mina favoriter. Det som gör mig arg är krig och orättvisa. Envis, positiv och kreativ blir mina beskrivande ord. Jag klarar mig inte utan min familj, vänner, mobil, kamera, dator och kläder. Och såklart mat? Och vatten? Hehe. I sjuan började jag upptäcka min egna stil.

Vad fick dig att börja blogga?

Jag tyckte det verkade roligt att få skriva vad man gjorde och ladda upp bilder ( längesedan ). Nu idag är det för att få visa andra min stil och inspirera! Älskar att få fina kommentarer!

Har du några hår tips ? (olika frisyrer, hår vårds tips mm.) 
Vilka bloggar följer du ?

Tvätta inte håret varje dag, blir väldigt slitet snabbt då. Jag tvättar det ungefär varannan! Egentligen skulle jag vilja var tredje, men jag får panik om det är det minsta lilla fett. Är det bara jag som känner mig äcklig och ful då? Jag följer oerhört, oändligt många. På riktigt. Men lite av dem är Elin Klings, Columbine, Emsedge, AngelicaBlick, Vanillascented, Youwalklikeatheif, FashionToast, FashionSquad, JilAndJak, LinaDiModa och Sofi&Frida Fahrmans bloggar. Lite frisyrtips:
Vart får din du inspiration?
Hur länge har du varit intresserad av mode?
När började du blogga?
Hur vart din blogg stor?
Favorit klädesplagg?
Säkra kort i vår/sommar?
Inspirationen kommer från bloggar, modemagasin, stadens alla gator, media och såklart min egna fantasi. Jag har varit intresserad ut av mode länge. Men så här intresserad som jag är idag ungefär i ett och ett halvt år. När jag var yngre har jag alltid tyckt om att sy och min fantasi var full med tankar! Stor? Skulle inte kalla min blogg stor. Men jag började få lite fler läsare för 10 månader sedan kanske? Favoritklädesplagg måste nog bli min Acne klänning. Den är så fin. Vitt, vitt och vitt! Säkert kort som alltid går hem! Långa längder, starka färgkulörer och ett glatt humör!

Hur många besökare har du igenomsnitt varje dag?
Runt 250- 300 unika och ungefär 500-600 sidvisningar. Men det skiftar väldigt mycket. Ibland har jag lite fler.

Hur mycket får du i månadspeng?
Hur mycket spenderar du på kläder varje månad?
Var ser du dig själv om 10 år vad tror du du jobbar med?
Vad har du för betyg i skolan ungefär?

Jag får lite över fyrahundra kronor i månadspeng. Jag skulle säga att det blir för minst en tusenlapp i månaden! Det vågar jag inte svara på! Jag har helt okej betyg i skolan. Har VG i de flesta ämnen!

Vem är det som tar dina outfitbilder?

Det är främst mina vänner, mamma och väldigt ofta min självutlösare!

Kan inte du ha ett inlägg om fina klänningar till större event? så som bal, student, avslutning osv? Vad som man kan hålla utskik för i förväg , redan nu alltså.

Självklart!
Hej! Skulle du vilja bli modell? Tycker inte du det är jobbigt ibland när man har något speciellt på sig i skolan, som alla bara stirrar på och tycker att man är konstig? Jag kan tycka det men jag vill ändå ha en speciell och egen stil!

1.Ja, varför inte? Skulle vara jätteroligt! 2.Nej, faktiskt inte. Jag trivs i det som jag har på mig och jag tycker att det inte är någonting man ska tycka är obehagligt!

Hej! Du har verkligen en super bra blogg, men den skulle kunna bli änu bättre om du skrev lite mer om vad du gör på dagarna/kvällarna. Så min fråga är alltså om du skulle kunna skriva mer om vad du gör efter skolan och på helgerna?

Jag kanske kan skriva lite, men jag har ju som sagt en modeblogg där jag skriver om mode- och inte vardag. Tack så jättemycket!

Betalar du för alla dina kläder själv?
Nej, inte alla. Men lite såklart!

Hur nära är du att inte ha blogg.se längre och bara justvendela.se?
Hur såg du ut i 1,2,3,4,5,6,7,?

Oj! Det har jag ingen aning om! Man vet nog inte riktigt det! Men jag trivs jättebra med blogg.se. Kan visa lite bilder! Har bara två på den här datorn från när jag var mindre. Första bilden är när jag är 6 år gammal och den andra är när jag är ett år.

Nu bor du ju inte i lägenhet men du kan visa ditt rum kanske?
Vad är ditt bästa köp någonsin?

Bästa köptet; Second hand fynd. Mitt rum:



Några bilder från mitt rätt så simpla rum.

Vill bara säga att jag har gjort era frågor lite enklare, och de var väldigt många samma frågor. Så om ni inte ser eran fråga, säg till eller så hittar ni kanske en likadan! Sedan så vill jag bara säga tack till all snälla komentarer, men jag tog bort de flesta "Sjukt fin blogg!" och liknande. Hoppas ni blev nöjda med svaren! xxxxxxx


Kommentarer
Postat av: matina

gud vad söt du var som liten :)

2011-04-09 @ 18:09:53
URL: http://stylebyina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack så mycket för svaret på min fråga om håret !

Btw: Älskar ditt hår !

2011-04-09 @ 18:27:16
Postat av: daphna

Gud vad fint rum!

2011-04-09 @ 18:36:16
URL: http://daphna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0