CITRON-BLEKNING

Idag har jag haft en riktigt slapp, sommar dag. Legat ute på altanen och solat med en bra bok. Lyssnat på musik och bara verkligen tagit det lugnt. Jag har dessutom testat på att bleka håret med en citron. Ska visa er hur jag gjorde. Du behöver...
En sprayflaska och en skål där du kan pressa din citron i. Även självklart...
En citron.
Pressa ut all saft i citronen, jag tyckte att två halvor blev bra. Har du kort och tunt hår räcker antagligen en halv citron. Du kan även hälla i lite vatten i citronsaften om du vill.
Ta sedan i det i en sprejflaska och blöt håret med det. Lägg dig därefter och sola ett tag och vips, ett blekare hår!

Kommentarer
Postat av: Elelta

Om du har färgen brunt hår sedan gör det, blir det lite ljusare ? :)

2011-10-11 @ 16:25:49
URL: http://eleltatella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0